Over ons

en waarom we doen wat we doen.

Onze missie

Het is onze droom in een wereld te leven waarin iedereen zich vrij voelt om zichzelf te zijn en een zinvol en gelukkig leven leidt. We willen daarom verhalen vertellen van mensen die hun hart volgen, hun grenzen verleggen, en anderen inspireren om hetzelfde te doen. Zo geven we de bal door, one story at a time.


Want wij geloven dat het leven draait om zingeving en om de impact die we op anderen hebben. Om menselijke verbinding. En die verbinding kan alleen tot stand komen als we oprecht en authentiek zijn. Als we onze meest unieke eigenschappen laten zien, ons kwetsbaar durven opstellen en tegen de wereld zeggen: hier ben ik, dit ben ik. Pas wanneer we dat doen kunnen we ook echt gezien worden. En dat geldt niet alleen voor mensen, maar ook voor jouw bedrijf.


Deep down zitten je klanten niet te wachten op allerlei feitjes en oplossingen voor problemen waarvan ze niet eens wisten dat ze ze hadden. Nee, wij mensen willen een ervaring; we willen herkenning van onze waarden, ons begrepen voelen en onderdeel zijn van iets groters, van een tribe. En om dat met video's te doen, moet je inspelen op emotie.


Onze story-driven video's raken je publiek waar het ertoe doet: in hun hart. Of het nu gaat om bedrijfsfilms of documentaires, we beginnen altijd bij het verhaal en zoeken samen met jou naar de juiste mensen, details, en tone of voice. Vanuit daar gaan we interviewen, filmen, ordenen, voelen en monteren tot de puzzelstukjes op hun plek vallen. Tot er een oprecht verhaal staat waarbij jij vanuit de kern van je merk en menselijkheid communiceert en waarbij jij opvalt voor hen die écht bij je passen. Met als gevolg herkenning bij je doelgroep, diepe verbinding met je merk, en meer resultaat voor je bedrijf.

Klinkt goed?

Dat dachten wij ook.

Wat anderen over ons zeggen

De foto’s en video’s die Lars voor ons geschoten heeft zijn tijdloos, professioneel en een perfecte mix tussen onze eigen stijl en zijn visie. De shoots zijn nauwkeurig voorbereid en er hangt een open sfeer met ruimte voor de inbreng van je eigen ideeën. Super gaaf om te zien hoe ons idee door Lars naar een hoger niveau gebracht wordt. Het eindresultaat overtreft altijd elke verwachting. En dat vinden meer mensen/bedrijven, want we zien onze foto’s en video’s vaak weer terug in (social) media posts van derden. Iets wat voor meer traffic op onze eigen kanalen heeft gezorgd. 

Peter Dorenbos

Fietskoeriers Apeldoorn

De heroïsche wielerklassieker “Parijs-Roubaix” is op een spectaculaire wijze verankerd in een branded video door het team van Lars. De professionaliteit heeft geresulteerd in een film van internationale allure. De voorbereiding en uitwerking van het script is tot in de details doorgevoerd in film en montage. Prachtig voorbeeld daarvan is het gebruik van rookmachines in de historische kleedkamers in Roubaix om het effect van de douches te realiseren en het heroïsche gevoel over te brengen.

Menno Kamp

Futurum Quality Gear

Ik heb meerdere keren met Lars gewerkt en het was elke keer een klein feest. Het proces verloopt altijd soepel, prettig en snel met een goed eindresultaat, waar het natuurlijk om gaat. Lars is heel goed met mensen, hij begrijpt snel wat een opdrachtgever wil en de mensen die hij filmt voelen zich op hun gemak. Ik ben ook onder de indruk van hoe makkelijk hij uit een interview een kort, helder en aansprekend verhaal weet te maken en editen. Daarnaast is hij professioneel en flexibel waardoor we in korte tijd succesvolle campagnevideo's hebben neergezet, zonder zorgen voor mij.

Levina de Raat

Amnesty International

Hoe het allemaal begon

Al sinds ik als achtjarig jochie op vakantie ook een 'rolletje mocht volschieten' ben ik gegrepen door de kracht van beeld - het zoeken en vastleggen van mooie plaatjes geeft me rust, geluk en verwondering. Ruim tien jaar later, toen ik de wedstrijden en avonturen die ik met downhill mountainbiken beleefde ging filmen en delen met de wereld, leerde ik dat beeld een nog grotere kracht heeft: aandacht trekken en mensen verbinden.


In de jaren daarna ging ik druk bezig met het leren en beheersen van iets wat nu visual storytelling heet: verhalen vertellen met beeld. Ik ging niet naar een filmschool of vakopleiding, maar maakte in plaats daarvan tientallen honderden video's, experimenteerde erop los, begon met samenwerken, leerde wat niet werkt, wat wél werkt, en ontwikkelde mijn eigen stijl. Ik kwam erachter dat het voor mij niet zoveel uitmaakt wie of wat er voor de camera staat, zolang ik maar dichtbij genoeg 'mag' komen om het echte verhaal te vinden en vertellen. Uiteindelijk volgde hieruit de overtuiging en missie waar we nu voor staan, en begon ik te bouwen aan een kick-ass team dat mij en jou overal mee helpt.


Eigenlijk zijn we dus nog maar net begonnen. De toekomst ziet er rooskleurig uit. Groei je mee? 

113

Bergen beklommen

41

Landen bezocht

3+ miljoen

Mensen bereikt

Mooie dingen worden nog mooier als je ze samen maakt. Graag stel ik je voor aan het team:

Regisseur en cameraman Lars Veenstra

Lars Veenstra

Creative director, regisseur, eigenaar 

Lars leidt het bedrijf. Hij zet de strategie uit, overlegt met de rest van het team en doet de klantcommunicatie. Maar truth be told: het liefst staat hij achter of naast de camera, in contact met de mens. Het creatieve proces, zoeken naar de diepere laag en sleutelen tot de puzzelstukjes op hun plek vallen - daar wordt hij het gelukkigst van.

Paul Hylkema

Assistent, editor, junior regisseur

Jong, enthousiast en niet bang voor een uitdaging, dat is Paul. Zijn talent en doorzettingsvermogen maken hem een veelzijdige toevoeging tot het creatieve proces, waar hij vaak scherp is op de "does it fit the story?"-vraag. Verder neemt Paul een deel van de montage op zich en staat hij bij veel shoots klaar om te assisteren met licht, geluid of camera.

En soms is het vaste team niet voldoende. Daarom werken we met ervaren freelancers die kunnen ondersteunen waar nodig, ieder met zijn eigen specialiteit. Meet the support crew:

Tom Bergman

Assistent, fotografie

Als fotograaf maakt Tom de strakste actieshots en portretten, en zijn brede skillset en probleem-oplossend denken maken hem een top- assistent op de filmset.

Michiel Rotgans

Cinematografie, fotografie

Met tientallen samen-afgeronde klussen voelt Michiel echt als part of the team, of hij nu als fotograaf, 2e camera of color grader aansluit.

Irmo Keizer

Fotografie, copywriting, scripting

Ruim 10 jaar ervaring en een gigantisch portfolio. Gespecialiseerd in de fietsindustrie, maar ook daarbuiten veelzijdig als fotograaf en storyteller.

Pim Dijkman

ROC-gecertificeerde dronepiloot

Als Pim aansluit mogen we (bijna) overal luchtopnames maken, ook in stedelijke gebieden en bij grote events.

Mooi stelletje professionals toch?

Nominaties & prijzen

  • Finalist Brand Relationships @ European Digital Communication Awards 2017 (met Össur)
  • Finalist Online Storytelling @ European Digital Communication Awards 2017 (met Össur)

Cursussen & training

  • Robert McKee's 3-day STORY Masterclass - London, UK
  • Color Grading Academy for Color Finale - online
  • EU drone basiscertificaat A1-A3
  • EU drone aanvullend certificaat A2

Mijn eigen verhaal op het grote doek

Met mijn korte autobiografische film Thank you, Bicycle ging ik in 2015 'viral' en belandde op tientallen mountainbike- en actiesportwebsites, met als

gevolg  meer dan 1.300.000 online views  en vertoningen van de film op filmfestivals over de hele wereld:


  • Dutch Mountain Film Festival, NED
  • Sportfilmfestival Rotterdam, NED
  • Herne Cycling Film Festival, FRA
  • Wiesbaden Cycling Film Festival, GER
  • Odyssey Cinemas Festival Belfast, IRL
  • Kraków Cycling Film Festival, POL
  • Breckenridge Film Festival, USA
  • Colorado Short Film Festival, USA
  • Bicycle Film Festival, wereldwijde tour

Behind the scenes

Ervaar wat er nodig is om de beelden te vangen die écht de moeite waard zijn. In deze korte video neem ik je mee op een sunrise fotoshoot voor Up/Down Magazine in de prachtige Italiaanse Dolomieten.


Enthousiast geworden, heb je een vraag, of heb je een verhaal dat wij voor je mogen vertellen? We gaan graag met je in gesprek.